Ondernemend

Ik ben heel actief beginnen zoeken naar iets om werkervaring en kennis op te doen, doordat ik een rustig tweede semester heb ben. Idealiter was dit een studentenjob. Zo kon ik iets nuttig doen met mijn 3 vrije dagen per week en eventueel zelfs bijverdienen.

Tijdens het bedrijfsbezoek van VRT heb ik aan meneer Asselberg gevraagd of er projecten waren voor studenten. Hij bracht mij in contact met Jo Piessens, de secretaris van het OCMW van boom. Ondertussen is het project aan het vorderen, maar door gebrek aan tijd zal ik niet alles kunnen doen dat ik in het begin gedacht had. In het plan van aanpak vindt u meer uitleg over het project en in het document met de eerste stappen ziet u waar het project nu staat.
Ik wou werkervaring opdoen en bij leren, als ik terwijl nog kon bijverdienen was dit het beste wat ik kon vinden. Dus ging ik op zoek naar vacatures die in men interesseveld lagen.
Zoeken van vacatures voor studentenjob
Het zoeken van vacatures begint bij het vinden van wat je wilt doen, waar je wilt werken, in wat voor omgeving, …
Het schrijven van talrijke motivatiebrieven (naar Twipe, Eccholine, …) heeft me veel geleerd over wat je in zo’n brief verteld. Wat is praktisch voor de werkgever en hoe verkoop je jezelf.
De dag na het opsturen van mijn motivatiebrief naar Eccholine had ik een telefoont gekregen dat ik op gesprek mocht gaan, de dag erna was ik op sollicitatiegesprek bij hen. Uiteindelijk bleek het niets voor mij te zijn en zochten ze iemand die maar af en toe IT support gaf. Ik zocht iets voor 2-3 dagen in de week, dus het klikte niet echt, maar het was wel een heel leerrijke ervaring. Dit was mijn eerste echte sollicitatiegesprek.
Hierna bleef ik verder zoeken en heb ik ook voor Bloovi Me een online interview afgelegd via hun “Talentis” platform. Bloovi Me bouwt digitale teams en hebben samen met Google lessen rond online marketing georganiseerd. Een week later hebben ze me opgebeld en heb ik een telefonische screening gehad. Ze hebben diezelfde dag een sollicitatiegesprek geregeld voor 2 dagen later, bij RVI Media, een digital agency. Het gesprek ging heel vlot en ik ben direct aangenomen, de week er op ben ik begonnen.

RVI Media is een klein bedrijf met slechts 5 werknemers, wat ik heel interessant vind. In zo’n jong bedrijf als RVI Media krijg je een heel gevarieerd takenpakket.

  • WordPress
  • Conference calls met klanten
  • Google Adwords & Analytics
  • Mautic (Marketing Automation tool)
  • CSS & PHP
  • Meedraaien in een professionele omgeving

Zie ook: mijn portfolio.

Tijdens het maken van je CV moet je veel nadenken over wie je bent, wat je kan en hoe je dat verwoord. Het neemt veel tijd en je maakt veel aanpassingen, ook op vlak van design.
Tijdens het eerste semester van dit jaar heb ik iets geks geprobeerd en heb ik mijn CV opgestuurd naar Google, om zo kans te maken om daar stage te volgen. Natuurlijk kon ik niet mijn oude CV opsturen, zo sprong ik er totaal niet uit. Dan heb ik op 1 weekend tijd, want de deadline was 1 dag later (zondag), een nieuw CV gemaakt. Ik heb gekozen voor Material Design, een manier van designen die uigedacht is door Google zelf. Op vlak van inhoud heb ik de focus gelegd op het correct overbrengen van wie ik ben en niet per se wat ik kan.

CV’s