Mijn ervaring met Google Digitaal Atelier en Digital Masters Academy

Via school kwam ik in contact met Google Digitaal Atelier, dit was het eerste Google certificaat dat ik als student e-Business (Toegepaste Informatica) behaalde. Deze opdracht kwam van het vak e-commerce, waarvoor we moesten deelnemen aan de DMA (Digital Masters Academy). DMA bestond uit verschillende lezingen op woensdagavond, hier heb ik door middel van concrete cijfers (van Google) ingezien hoe belangrijk ‘digital presence’ is. We kregen dan, zoals eerder vermeld, de opdracht om het Digitaal Atelier certificaat te behalen.

Om dit te behalen moet je verschillende video’s bekijken over onder andere de invloed van digitale aanwezigheid op een bedrijf. Ieder hoofdstuk bestond uit een aantal video’s met op het einde een aantal vragen, een kleine quiz dus. De meeste hoofdstukken waren redelijk eenvoudig en spaken voor zich, voor mij. Toch waren er veel dingen die ik heb bijgeleerd, saai was het dus niet. Het zorgt voor een stevige basis omtrent digitale marketing die iedereen tegenwoordig kan gebruiken. Zeker voor de ondernemers van middelbare leeftijd is een cursus zoals Digitaal Atelier goud waard.

Hierna volgde lezingen over Google Adwords en Analytics. Na het behalen van deze certificaten en het volgen van een deze reeks lezingen kregen we de opdracht om een Google Ad Grants campaign op te starten. Dit houdt in dat je tot 10 000 dollar aan AdWords tegoed krijgt om een non-profit (vzw) te helpen. Hiervoor gingen we naar Codefever, een vzw die kinderen en jongeren programmeerlessen organiseert. Meer uitleg over dit project vind je in mijn portfolio op Codefever Ad Grants campaign. Na het succesvol afronden dit project was er een graduation party voor enkele uitgenodigde DMA studenten.

Dit feestje was geweldig. Het eten van #WeExist was enorm lekker, drank was all-inclusive, … We werden echt verwend door Google Belgium. Het was een enorm leuke ervaring en ik zou het meteen opnieuw doen.

Digitaal Atelier in Brussel-Centraal

Als je de afgelopen maand in het station van Brussel-Centraal bent geweest zal je het al gezien hebben, het Digitaal Atelier van Google. Ik vind het een schitterend idee. De basis die Digitaal Atelier legt is iets wat iedereen kan gebruiken, zelfs als je geen digitale marketeer wilt worden.